رحلة الى كوريا البارت السابع


فعندما تجهزوا ليناموا سمعوا خبط جامد ع باب المطعم
فوومو :مين الي بيخبط ده
فنزلو مسرعين فقامو بفتح الباب فوجدوا رجل عجوز طاعن في السن 
فسألوه عما يريد فقال لهم اريد طعام 
فو معلش احنا قفلنا
الرجل يدخل المطعم:يلا بسرعة انا جعان
لسه فو رايحة تتكلم فأسكتتها مو وقامو بصنع الطعام له فأكل الرجل وذهب 
وذهبت فو ومو لكي ينامو
في الصباح

مو:عاوزين نخرج يابنات 
رو:ايوا عاوزين نخرج بس هنروح فين اقولكو يلا نروح منتجع التزلج
سو:فكرة حلوة رو انا نفسي اروح جدا
ويذهبو جميعا للتزلج 
سو:ياه كان نفسي اجي هنا من زمان
رو:وانا كمان
فتأخذ سو العصا وتتزلج وتبتعد فتصتدم سو بشخص ما وتقع وتكسر ساقها
الشاب:انتي كويسة جرالك حاجة
سو:لا مفيش انا كويسة
وتحاول سو انت تقف ولكنها لا تستطيع
الشاب:انا اسف جدا باين رجلك اتكسرت انا فعلا اسف تعالي معايا المستشفى
سو:لا شكرا انا معايا اصحابي هنا وتبحث سو عنهم بعينها فلا تجدهم
الشاب :انا من تسبب بكسرها فلازم اني اعالجها ويكشف الشاب وجهه فتعرفه وتعلم بأنه لي مين هو فهي لم تعرفه لتنكره فيساعدها ع الركوب خلفه ع دراجة التزلج ويحملها لي مين هو ع ظهره وسو كأن قلبها سينفجر من سرعة دقاته فيشعر لي مين هو بسرعات دقات قلب سو
مين هو:انتي كويسة 
سو:ايوه انا كويسة
ويصلو الى سيارته فيضعها بداخل السيارة
في ساحة التزلج
رو:امال فين سو يا عيال مش شايفاها خالص
مو:عمالة تتزلج مصدقت
رو:ايوه ياختي طلعت جدعة اهي عرفت تتزلج بسرعة اهي
في السياره
مين هو:انا لي مين هو
سو:اه انا اعرفك وانا اسماء
مين هو: بجد تعرفيني بس شكلك بيقول انك مش كوريه
سو:اه انا مصريه 
مين هو:طيب انتي بتعملي ايه في كوريا
سو:انا وبنات اصحابي فاتحين مطعم هنا للاكل الشرقي
مين هو:اه سمعت ان في مطعم كده وكنت حابب اني اشوفه
ويصلوا الى المشفى
فيحملها مين هو ع ظهره ثانية الى داخل المشفى فوضعوا لها جبيرة واخبروها ان تبقى 15 يوما به
مين هو:انا اسف جدا 
سو:انت قولتلي انا اسف دي كام مرة ع فكرة مفيش حاجة ده كده احسنلي ده انت عملتلي خدمة ع الاقل استريح من شغل المطعم شويه
مين هو:طيب ينفع اني ابقى اجي ازورك عشان اطمن عليكي
سو:اوك تيجي في اي وقت
في ساحة التزلج يتجهز البنات للرحيل ويبحثوا عن سو
مو تبكي:انا خايفة جدا على سو ليكون حصلها حاجة
رو:لا ان شاء الله مش هيكون حصلها حاجة
فو:هي يعني هيحصلها ايه يامو تلاقيها مستمتعه بالتزلج
مو:تفتكرو
رو:اه 
فو:الموبايل بتاعها اهه مترنوش
في السيارة
سو تتذكر اصدقائها
سو:ياه انا نسيت اصحابي تلاقيهم قلقانين عليا دلوقتي
مين هو:طيب متتصلي بيهم
سو:انا نسيت الفون بتاعي معاهم
مينهو يناولها الفون بتاعه فتقوم سو بالاتصال بهم
مو تجيب الو
سو:الو مو انا سو انتو فين دلوقتي
مو:انتي الي فين يا سو احنا في مكانا احنا قلقنا عليكي جدا
انتي فين
سو:لا متقلقوش انا كويسة انا قربت اوصل للمطعم دلوقتي
مو:ليه كده ياسو طيب ايه الي خلاكي تروحي لوحدك
سو:هقولكو لما تيجو
مو:خلاص سو ماشي سلام
وتزعل مو من سو وتغلق الهاتف
فو وروبقلق:ها مو سو فين
مو:روحت يلا عشان نمشي انا غلطانة اني استنيتها وقلقت عشانها
رو:طب ليه روحت ليه
مو بتقول لما نوصل هتقولنا
رو:اه تلاقي في حاجة مو لما نوصل هنعرف
في السيارة يصلوا الى المطعم
مين هو:هبقى اجي عشان اطمن عليكي
سو:اوك
ويذهب مين هو وتدخل سو الى المطعم وتصعد الى المنزل فالمنزل في الطابق العلوي للمطعم

وهنا ينتهي البارت استنوا البارت الي جاي عشان تعرفو ايه الي حصل بين البنات وفي حد مهم هيروح عندهم المطعم لسبب معين تفتكروا مين هو وليه انيوننج جايسايو

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

من أنت +18 ؟ للكاتبة / sweet-smile مكتملة

قربان