رحلة الى كوريا البارت السادس


اثناء خروج سو ومو من المطعم ترتطم مو بكيوهيون فهو ايضا يذهب كل اسبوع ليتعلم فن الطبيخ من مظعم بي وتقع مو ارضا
كيوهيون يأخد بيدها:انتي كويسة
مولسة بترفع راسها:اه انا ___________ ولم تستطع إكمال الجملة
سو تغمز مو كي تفيق من المفاجأه:مو انتي كويسة
مو:اه انا كويسة وبتحتول مو جاهدة ان تتمالك نفسها من المفاجأه 
كيوهيون يبتسم لهم:الحمدلله انك كويسة ويتركهم ويذهب
مو:سو انا مش مصدقة عينيا
سو:اهو ده الحظ ناس تتخبط في الحيط وناس تتخبط في كيوهيون
مو:ما تيجي نرجع ياسو نتعلملنا شوية
سو:لأ يلا عشان شكلنا هيبقى وحش اوي
مو:خلاص يلا
في المطعم طبعا انتو بتسألو مين من السوجو في المطعم هقولكو
هيتشول والايونهي وليتوك وريوك وسيون
هيتشول يبتسم: اخيرا خلصنا
فو:اه اخير وتذهب بإتجاه رويلا نروح نبدل ملابسنا بسرعة
رو:لا انا كده تمام
فو:رو يلا
رو:ونسيب سيون لمين
فو:ما تيلي يابنتي بقهمو ع وصول
رو:طيب متزقيش
فقامو بتبديل ملابسهم وعادو
هيتشول:فين الهدايا الي هتقدموهلها
فو:آششش انا دماغي راحت فين لسه هشتريها
هيتشول:خلاص يلا وانا هاجي معاكي
فو:تحدث نفسها(انا مش مصدق نفسي يالمبي) اوك
في الطريق مو وسو
سو:انتي مالك كده في ايه
مو:هيييييح حد يشوف كيو وميتنحش
سو:اه يامو ياجامد يابختك ياعم ما تدينا شويه من بركاتك
في المطعم
سيون:انتي اسمك ايه
رو:انا رو انا الفيه كمان وتابعت كل مسلسلاتك والبرامج كمان
سيون يبتسم:شكراً لكي منين
رو:انا منمصر
سيون اوك
في الطريق لشراء الهدايا
فو متوترة لانها تمشي مع هيتشول
هيتشول:هل تعرفينالسوجو
فو:اكيد انا الفيه
هيتشول:مين الاوبا المفضل عندك
فو بتوتر ايه اه كلهم كلهم
اتكسفت تقوله انت طبعا
هيتشول بخبث:يعني مش انا
فو تبتسم فوجدوا محل للهدايا فقامو بشراء الهديه وعادو
مو وسو يقتربوا منالمطعم
مو:المحل مقفول ليه هو انغاب القط العب يافار بس الي انا مستغرباله فو في المطعم ودي لو المطعم قفل دقيقة تموت فيها
سوعاملةنفسها مش واخده بالها :اه شوفي احنا تاعبين نفسنا وهما قفلوا ازاي تلاقيم نامو
مو:دهانا اولع فيهم
وتتجه مو مسرعة نحو المطعم
مو انتو____________
ويقطع حديثها صوت المفرقعات وغنائهم لها سينيل شوكاهمنيدا سينيل شوكاهمنيدا ساراني مو اوني سينيل شوكاهمنيدا
موتتفاجئ وتكاد انتبكي وبالفعل تسقط دموعها ويذهب اليها اصدقائهاالثلاثهويحتضنونها
سو:كل سنةوانتي طيبة مو وتعطيها الهدية
وقامت فو ورو بفعل الشئ نفسه وقام السوجوبتهنئتها
سو:ايه ده هو احناكنا اتفقنانجيب السوجو يا بنات
فو تضحك:هماالي جم لوحدهم
هيتشول يذهب بإتجاه فو
هيتشول يقوم بمد يده:هل تكونين صديقتي
فوتتفاجئ: ايه
فأعاد هيتشول ما قال:اريدك ان تكوني صديقتي
فو:تحدث نفسها: هيتشول عاوزني اكون صدبقته ايه هو وقع في حبي من النظرة الاولى ولا ايه وتضحك
هيتشول ينظر لها بخبث: بتضحكي ليه
فو هاه لالا ولا حاجة
هيتشول:هاعد لتلاته لو ممدتيش ايدك هسحب ايدي
وبدأ بالعد 1 2 فأسرعت فو بمد يدها
هيتشول يبتسم:لو عوزتي اي حاجة قوليلي اتفقنا
فو اتفقنا وتبادلو الارقام
واخذوا السوجو يتحدثوا مع الفتيات الاربعة ويسألونهم عن عاداتهم وانتهت الحفلة
فو:يلا ياجماعة عشان ننضف المطعم عشان ننام انا هلكت
مو:النهارده كان عيد ميلادي فمش هنضف معاكو
رو:لا والله امال عاوزه مين الي ينضف ياختي
سو:اه يارجلي مالك ليه كده
فو:حقك حد لاقي دلع وميدلعش
رو:يلا يافو ننام احنا وسيبيهم هما ينضفو احنا كفايه علينا كده اوي
فو:اه والله احنا اتهرينا النهارده ما تقومو يلا فقاموكلهم بالتنضيف 
في منزل السوجو
كيوهيون:كنتو فين ياحلويين
ليتوك:كنا في حفلة عيد ميلاد
ريووك:كانت حفلة حلوة
سيون:اه كانت حلوة اوي عملت ايه ياعم هيتشول مع المزه
هيتشول:هي تكةمعتش غير تكه
ليتوك:عملت ايه النهارده ياكيو في الدرس بتاع الطبيخ الي انت بتروحه ده
كيوهيون:ولا حاجة زي كل مرة هعمل ايه يعني مفيش اي جديد
ريووك:حد جعان اعمله ياكل معايا
كيوهيون:اما الحق اقوم انام قبل ما اكل غصب عني
دونغهي:انهيوك انت مش هتنام يابني
انهيوك:لايابرنس هنام
وذهبوا جميعا لينامو
ريووك:بقه كده يعني ماشي
في المطعم
البنات اخذوا يتحدثو عما حدث في حفلة عيد الميلاد
فو:انا اعرف اتنين هنا من مصر برده هكلمهم واشوف
سو:هي مصر احتلت كوريا ولاأيه
فو:هههههههههههه
لسه هيناموا سمعوا خبط جامد ع باب المطعم ياترى ايه استنوا البارت الجاي وانتو تعرفوا سلام 

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

من أنت +18 ؟ للكاتبة / sweet-smile مكتملة

قربان