رحلة إلى كوريا البارت الرابع



رحلة الى كوريا البارت الرابع
سيون: هل هي صديقتك

رو:في نفسها جاي تسألني عن صاحبتي وانا الي فاكراك جاي تاخد الرقم
سيون الفتاه الي كانت بتتخانق دلوقتي
رو:ايوه
سيون:قوليلها تحذر من الان فصاعدا
رو:طب ليه
سيون:قوليلها بس سلام
مو تعترض طريق رو:وتبتسم بخبث قاللك ايه
رو:سألني عن فو ياختي
مو:بجد قالك ايه
رو اخبرتها بما قال
مو:اه يافو ياجزمة لفتي انتباه سيون
رو:ده انا هولع فيها
وتذهب مسرعة الى فو
رو:فو انتي فين
فو:انا هنا تعالي
رو:يومك مش فايت النهارده
فو:ليه
رو:سيون خد باله منك
فو ازاي يعني
رو اخبرتها بما حدث
فو:يقصد ايه يعني اوعي يكون يعرف حاجة عن البت دي لاتعمل فيا حاجة كده ولا كده
رو:اه جايز تجيب مية نار وترشها في وشك اداري بقه اليومين دول
فو:تفتكري
رو:امال يعني هيحرك من ايه بس انتي عارفة لو سيون بصلك او حاجة زي كده ده انا اولع فيكي
فو:جرى ايه يارو احنا في ايه ولا في ايه ده سيون ده اخويا
رو:من امته ياختي
فو:رو متخافيش سيونده لو اخر واحد في الدنياانتي عارفة اني هتجوزه
رو:نعم ياختي
فو وهي بتضحك:امال اعنس يعني ياروما هيكون اخر واحد بقه
رو:وليكي عين تضحكي
فو:وارقص كمان
رو:ده انا هخليكي تعملي حاجة تانيه خالص هتموتي وع ايدي وتناولت المخده واخذت تجري ورو فو بها
سو:بطلو هزار بقه يابنات ماتيجي نخرج
مو:فكرة حلوة سو احنا في كوريا ومابنخرجش
رو:انا عارفةهو الخروج ممنوع
فو:اههتجيبو فلوس منين
رو:محسساني انك ماسكالنا الميزانيه يابخيله طلعي من تحت البلاطة ده انا من ساعت ما عرفتك مخدتش منك ربع جنيه مخروم حتى
فو:مجتش فرصة  وبعدين مش انا كنت عزمتك ع ساندوتشات طعميه من سنتين هتنكري يعني هتنكري
رو:اعوذ بالله ولسة فاكرة هتزلينا عشان حتت ساندوتش
فو:هو كان حته دول كانو اتنين
مو:من سنتين ولسة فاكرة يافو اعوذ بالله منك ياشيخة
فو:هههههههههههههه
رو:انا مكنتش عاوزه اقول :مش انا عزمتك ع ساندوتش حوواشي السنة الي قبلها ولانسيتي
سو:ايه جو التسييح د
فو:ياه يارو لسة فاكرة ده انتي هتموتي والعة
رو:انا برده ده انتي الي هتولعي ومش هيلاقو حاجة يطفوكي بيها
سو:يلا بينا بقه عاوزه اخرج انا زهقت
فو يلا هنروح فين
مو وسو ورو:نروح عند نهر الهان
فو ماشي يلا بينا
في شقة السوجو
هيتشول:في مطعم جميل اوي حد عاوز يجي معايا انا رايح بكره
سيون:المطعم برده الي حلو
ليتوك:ايه ياسيون هو في حاجة بتحصل من ورايا
سيون:من وراك ايه هو انت داري بالدنيا اصلا في ف المطعم شوية مزز عربي انما ايه
ليتوك:خلاص انا سابقكو ع هناك
دونغهي:اكيد ياهيونج بدل فيها مزز فهترشق ليهم هناك
انهيوك:اما يابني عموما انا اول الراشقين
ليتوك:اشوف صباع حد فيكو هناك هكسرهوله ع طول
شيدونغ:انا مش عاوز اروح انا معايا المزة بتاعتي
سونغمين:انا هروح انام
ليتوك:روح ياخويا روح ع الاقل هستريح من واحد فيكو
كيوهيون متجمعين عند النبي
ريووك:تعالى ياكيو بيقولك فيه مطعم حلو ناكل فيه
كيوهيون:اوعى يكونو بيعملو اكل زي بتاعتك ياريووك
ريووك:ماله الاكل بتاعي ياخويا
كيوهيون:مالوش مبيتاكلش بس
عند نهر الهان
فو:ازيك ياغالي كان نفسي اشوفكمن زمان
مو:اه يافووالله
فو:محدش بيبيع ترمس هنا
مو:ترمس ربنا يسامحك
فو:امال هنتسلى بأيه
سو:شايفين الجمال يابنات
فو:اه ماتيجي نلعب حاجة
مو:هنلعب ايه يعني يا ام العريف
فو اي حاجة يعني لا ترمس ولا لعب
مو:انا عاوزة اتفرج مش عاوزة العب ياطفلةاقعدي استمتعي بالمنظر يافو انا واخده بنت اختي معايا
فو راحت فاعده وحطت الهاند فري وتسمع السوجو
رو:بتسمعي ايه يافو
فو:السوجو
رو:هاتي اسمع معاكي
اما مو وسو كانو بيسمعو ام كلثوم
مو:صحيح يافو احساسك ايه لما شوفتي اوباتك قدامكالاتنين وفي مرة واحده
فو:والله ما انا عارفة يامو دماغي كنت طقت مني ساعتها هو كان احساس مختلط وبجد انا مش عارفة انا بحبهم بجد ولا مجرد حب كفانز عاديه وبرده ملقتش جواب
مو:اه والله يابنتي عندك حق انما انتي هتحبيهم ازاي الاتنين ياهبلة
فو:هو انتي متعرفيش مش انا هتجوز اربعة
مو:وده فين ده ياختي
فو:انا كيفي كده هعمل قانونجديد ياستي عيشي ومتحسبيهاش
رو:شكلك هتحبسينا
وعاودوالى المنزل في الطابق العلوي للمطعم يسكنون الاربعة معا وقبل النوم مو دائما ماتقرأ قصة قبل ان  تنام
مو:ايه يا بنات ما تقراولكو قصة قصة كده ولا حاجة
فو:لا ياختي مليش في الحاجات دي
مو:ليه بس
مو:لشكسبير وطه حسين وهكذا
فو:الا هما ميندول مو
مو:ليه انتي متعرفيهمش
فو:ليه هما مشهورين ولا حاجة
رو:هههههه كانو مغنين شعبي
فو:امال انا مسمعتش عنهم ليهيبقوا مش في نفس شهرة اوكا واورتيجا بقه انا مفيش شعبي عدا عليا ومعرفوش انا اي حاجة في المهرجانات انا دايسة
مو:ايه التشبيه ده بتقارني طه حسين و شكسبير لدول اوكا واورتيجا روحي ربنا يسامحك نامي ياختي نامي
فو:انا نمت خلاص
وبعد ما نامت مو استيقظت سو وايقظت فو ورو فلماذا استيقظوا يلا استنوا البارت الخامس وانتو تعرفوا اي كدمات سلامي

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

من أنت +18 ؟ للكاتبة / sweet-smile مكتملة

قربان